четверг, 21 февраля 2013 г.


Методика підготовки і використання графічного планшета у навчально-виховному процесі

Доцільне використання даного засобу
  • При виконанні практичних завдань на семінарах .
  • При здачі різних проектів.
  • При обробці фотографій чи малюванні.
  • При проведенні лекцій у якості прикладу.   

 Трохи детальніше:
Удосконалення навчально-виховного процесу на сучасному етапі ґрунтується на широкому використанні мультимедійних засобів навчання (МЗН), до яких відносяться й графічні планшети.
Використання МЗН є доцільним при розв’язанні таких педагогічних завдань:
1. Формування загальнонавчальних умінь і навичок учнів: виділяти головне, аналізувати, узагальнювати, порівнювати, класифікувати, конкретизувати, абстрагувати.
2. Формування спеціальних умінь і навичок учнів: писати, читати, розмовляти, рахувати, обчислювати, вимірювати, співати, грати на музичних інструментах.
3. Ознайомлення з історією науки, техніки, культури, мистецтва.
4. Формування світогляду учнів.
5. Розкриття значення й шляхів застосування теорії в житті й на практиці.
6. Проведення профорієнтаційної роботи з учнями.
7. Здійснення систематичного й об’єктивного контролю знань, умінь і навичок учнів.
Методика використання МЗН залежить від дидактичної доцільності. Якщо вони використовуються як наочна ілюстрація до розповіді вчителя, то тоді такий метод називається наочно-ілюстративним. Якщо МЗН використовуються як основне джерело нової інформації, то такий метод називається активно-евристичним.
МЗН використовують повністю, частинами, фрагментами, кадрами. Їх можна поєднувати в комплексі з іншими засобами навчання.
При застосуванні МЗН необхідно: повідомити учням мету використання МЗН; визначити завдання; обговорити переглянутий чи прослуханий матеріал.
Підготовка дидактичного та роздаткового матеріалу для проведення уроку з використанням МЗН засобами графічного планшета є складовою частиною використання МЗН у навчально-виховному процесі.
Графічний планшет використовується як для створення зображень на комп’ютері способом, максимально наближеним до того, як створюються зображення на папері, так і для звичайної роботи з інтерфейсами, що невимагають відносного введення.
Крім того, його зручно використовувати для перенесення (обмальовування) готових зображень для створення дидактичних та роздаткових матеріалів. Графічний планшет застосовується на уроках усіх шкільних навчальних дисциплін, при читанні лекцій, проведенні семінарських, лабораторних і практичних занять, при проведенні позакласних виховних заходів та у гуртковій роботі. Він застосовується також для подання інформації на нарадах, конференціях, презентаціях, семінарах. Широко використовується також у живописі для малювання картин. Методика використання графічного планшета така ж, як і при використанні інших мультимедійних засобів навчання.


Стосовно навчання
 
  • Для вчителів,демонстрації ними на лекції прикладів з використання та  роботою  з данним гаджетом.
  • Використання графічного планшету на семінарських заняттях студентам ,що займаються комп'ютерною графікою,фотографією.При виконанні практичних робіт.
  • Фотографів, дизайнерів, художників або користувачів, чия професійна діяльність і захоплення пов'язані з роботою в програмах Photoshop, Painter, Illustrator і масою інших графічних і векторних додатків.
  • Графічний планшет незамінний в редагуванні фотографій (ретуш, обтравкой, створення масок), малюванні або живопису на основі фотографій, для веб-дизайну, при обробці відео, створенні та обробці 3D-моделей, звукозапису. Пером зручно обводити складний контур (волосся, очі, вії і т.д.) і ретушувати частини зображення, а зміна відтінків кольору і прозорості регулюється силою натискання на перо. Дизайнери і художники також по достоїнству оцінять всі переваги пера в руці.
  • Любителям цифрового творчості, активним учасникам соціальних мереж, геймерам, а також просто шанувальникам сучасних технологій і комфортної роботи на комп'ютері. Користувачам, які за родом своєї діяльності, навчання і захоплень проводять за комп'ютером багато часу і зацікавлені в розвитку творчих здібностей, самовираженні, зручність роботи як в графічних, так і в офісних додатках.
  • Для цифрового малювання в графічних редакторах, а також програмах, що імітують малювання за допомогою різних інструментів і в різних техніках - гуаш, акварель, масло і т.д. Для редагування фото, створення фотоколажів, серфінгу в Інтернет, комп'ютерних ігор. Для малювання графіті на стінах у соціальних мережах. Для внесення рукописних поміток в документи. Для повсякденної роботи на комп'ютері за допомогою пера: при використанні пера не розвиваються хронічні захворювання кисті і зап'ястя - адже перо або ручка є природними інструментами для людини вже сотні років. 

2 комментария: